قالب وردپرس دانلود آبجکت 3Dmax پرنده فناوری

نشست «چالش‌های عمده انقلاب اسلامی در برخورد با هنرهای ارتباط بصری تعاملی» برگزار شد

شفقنارسانه- سومین نشست آخرین روز هفته هنر انقلاب اسلامی با عنوان «چالش‌های عمده انقلاب اسلامی در برخورد با هنرهای ارتباط بصری تعاملی» و سخنرانی دکتر هانیه غیثی استادیار دانشکده هنر دانشگاه سوره به میزبانی سمیه رمضان ماهی مدیر گروه ارتباط تصویری و تصویرسازی دانشگاه سوره، به صورت مجازی در این دانشگاه برگزار شد.

 

به گزارش شفقنا رشانه،  هانیه غیثی، استادیار دانشکده هنر دانشگاه سوره در ابتدای سخنان خود به محورهای سخنرانی خود اشاره کرد وگفت: در این نشست موضوعاتی مطرح است که به چالش های انقلاب، هنر تعاملی، طراح رابط کاربری و حل چالش‌ها توسط طراح در هنرهای تعاملی پرداخته می‌شود.

او عنوان کرد: ما ابتدا باید مفهوم چالش را بشناسیم، چالش آن شرایط و وضعیت جدیدی است که در جهان بیرون، ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

غیثی به تعریفی از انقلاب پرداخت و گفت: انقلاب مجموعه تحولات رخ داده  در سال ۵۷ است که تغییر دیدگاه ها را در پی داشت پس از آن، با ورود رسانه‌های جمعی و برنامه‌های مجازی فرهنگ ایران هم دچار چالشی به نام چالش فرهنگی شد. چالش فرهنگی میان ما، فرهنگ و اعتقادات ما تقابل ایجاد کرده است؛ علاوه بر این در جامعه ایران چالش اقتصادی هم رخ داد، به گونه‌ای که مسائل فروش نفت قبل از انقلاب، جنگ تحمیلی و تحریم ها پس از انقلاب باعث شد جامعه به نوعی دچار دلال پروری شود.

هانیه غیثی با استناد به سخن امام خمینی (ره) و در اشاره به چالش وحدت؛ چهار لایه نفوذی برای آن متصور شد و گفت: تأثیر دشمنان خارجی، شکست خوردگان انقلاب معاندان و معارضان، مقدس مابان و تحجرگرایان و بازیگران سیاسی عاملان این چالش هستند.

او همچنین تأثیر چالش‌های هویتی را بر روی ذهن و جسم جوانان دانست وخاطرنشان کرد: به دلیل آن‌که در هر جمع و گروهی که جوانان حضور پیدا می‌کنند مفاهیم متعدد و متنوعی از هر موضوعی دریافت می‌شود یک نوع چالش هویتی نمایان می‌شود.

غیثی آخرین و مهم‌ترین چالش را چالش جهانی شدن دانست و خاطرنشان کرد: دنیا به سوی جهانی شدن پیش می‌رود و ما در این زمینه باید بدانیم چه اتفاقی قرار است رقم بخورد.

در ادامه نیز، هانیه غیثی به تبیین هنر تعاملی پرداخت و گفت: هنر تعاملی مانند یک رویداد شکل می‌گیرد و هنرمند لزوما تمام کننده‌ی اثر نیست و کامل شدن هنر نیازمند کار و کنش بازدیدکنندگانی است که فعالیتهای تعاملی آنان به تولد یک اثر هنری تعاملی رویداد منجر می‌شود.

او اضافه کرد: هنر تعاملی عموما با رایانه، ماشین، سایت و اپلیکیشن ها سر و کار دارد که این یعنی همان دیالوگ میان ماشین و مخاطب است.

او همچنین با بیان این‌که طراح تعاملی با تأثیرات کاربران کار می‌کند به طراح رابط کاربری یا به عبارتی دیگر طراح تجربه کاربری اشاره کرد و گفت: این طراحان باید بررسی کنند که چالش‌ها برایشان تهدید است یا فرصت و براساس آن، چالش‌ها را بشناسند و در صدد یافتن راه‌حل برای آن باشند.

در ادامه‌ی این نشست نیز، هانیه غیثی اظهار داشت: رشته‌ی هنر تنها رشته‌ای است که بر انسانها و نیازهای آن متمرکز می‌شود و طراح می‌تواند مسئله را به طور ریشه‌ای حل و علائم را نیز برطرف کند.

او خاطرنشان کرد: ما در اطراف خود مدام با دیزاین و طراحی مواجه هستیم و یک طراح اگر حمایت شود می‌تواند به خوبی چالش‌های پیش‌ رو را پشت سر بگذارد.

در پایان جلسه نیز، سمیه رمضان‌ماهی ضمن اشاره به آن که عرصه‌ی فرهنگ و هنر همانند خورشید تابان است، گفت: سرمایه باید در هنر جاری شود؛ هنر روح یک جامعه است و هنر و طراحی نیز، سلیقه‌ی جامعه را سمت و سو می‌بخشد.

وی افزود: ما در خدمت کارفرما هستیم اما می‌توان در خدمت فرهنگ و جامعه بود تا راهی برای برون‌رفت از چالش‌های به وجود آمده یافت.

 

 

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

ویترین روزنامه ها/ هشدار «دنیای اقتصاد» درباره تله نام‌های مشابه در بورس/تاکید «رسالت» بر لزوم عملیاتی شدن لایحه جامع خاک

شفقنا رسانه_صفحه یک روزنامه‌ها به عنوان  ویترین در مقابل چشم خواننده است به همین جهت انتخاب تیتر، عکس و مطالب فرعی در این صفحه اهمیت زیادی دارد تا خواننده را به داخل متن بکشاند و همراه خود کند. در این گزارش سعی کردیم با نگاهی به روزنامه‌های امروز، آن‌هایی که دارای مطالب خوب و مخاطب محور و یا محل نقد و بحث هستند، مورد بررسی قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *